Maak kennis met Ine en Roxanne!
De collega’s van het taal- en leerteam spitsen zich toe op onderzoek en behandeling van kleuters en kinderen met talige problemen zoals een taalachterstand, een taalstoornis of een fonologisch probleem, alsook kinderen met schoolse problemen zoals een lees-; schrijf- of spellingsachterstand.
Hierbij wordt aanvullend compenserend gewerkt: rekening houden met de capaciteiten en mogelijkheden van het kind binnen een specifiek leerdomein. Een nauwe samenwerking met de school is hierbij belangrijk.
Wij investeren bewust in diagnostisch en therapeutisch materiaal voor de aanpak van schoolse problemen tot de leeftijd van 12 jaar (~ 6e leerjaar). Een testing of behandeling van schoolse problemen na deze leeftijd is bij ons dan ook niet mogelijk.
Opleidingen
Info
Opleidingen
Bachelor in de logopedie (Thomas More Antwerpen, 2017 - 2020)
Pedagogie van het jonge kind (Erasmushogeschool Brussel, 2020-2022)
Symposium "Meertalige leerlingen in mijn klas/praktijk!? Help!" (Brussel, 2022)
Basiscursus OMFT, Helderop (2023)
Info
Opleidingen
Info
Bij kinderen met een taal- of leerachterstand werken we steeds samen met de school van het kind. Dit is noodzakelijk om de therapie te kunnen laten slagen.
Therapiesessies op school zijn ook mogelijk, maar deze plaatsjes zijn fel begeerd. Therapie op school is ook enkel mogelijk indien er hiernaast ook regelmatig een therapiesessie in ons kabinet kan doorgaan, dit opnieuw om het slagen van onze behandeling te bevorderen.